Dar kartą apie rinkliavą už atliekų surinkimą ir tvarkymą

Parašyta: 2018-03-29 | Kategorija: Naujienos, Savivaldybė |

Trakų rajono gyventojus pasiekė pirmosios sąskaitos už atliekų surinkimą ir tvarkymą pagal naują tvarką, įsigaliojusią nuo sausio 1 d., todėl savivaldybė sulaukia klausimų dėl naujos tvarkos.

 

Buitinių atliekų konteineriai Lentvaryje Ežero gatvėje

Pakartotinai pateikiame svarbiausią informaciją ir atsakymus į dažniausiai užduodamus klausimus.

Nors Trakų rajono savivaldybei anksčiau galiojusi tvarka buvo tinkama, tačiau visos savivaldybės privalėjo pereiti prie naujos dvinarės rinkliavos, nes to reikalauja įstatymai ir Vyriausybės nutarimai.

Vietinę rinkliavą sudaro dvi dedamosios dalys – pastovioji ir kintamoji. Pastovioji (abonentinė) rinkliavos dalis Trakų rajono gyventojams priklauso nuo nekilnojamojo turto objekto paskirties ir ploto, taikant atitinkamus tarifus. Maksimalus apmokestinamas bendras plotas gyvenamosios paskirties objektuose yra 100 kv. m. Ši įmokos dedamoji nustatyta tokia, kad padengtų pastoviąsias sąnaudas, susijusias su komunalinių atliekų tvarkymu. Tuo tarpu kintamoji rinkliavos dalis priklauso nuo konteinerių išvežimo dažnio ir konteinerių tūrio. Visi buitinių atliekų konteineriai Trakų rajone yra paženklinti specialiu kodu, kuris automatiniu būdu leidžia matyti kiek, kieno ir kokio dydžio talpos konteineris buvo ištuštintas.

Komunalinių atliekų išvežimo įmoka priklauso nuo nekilnojamojo turto objekto ploto. Gyventojų skaičius įmokai reikšmės neturi. Šis rinkliavos nustatymo modelis pasirinktas, nes duomenų analizė parodė, kad Trakų rajone yra daug nekilnojamo turto, kuris yra naudojamas kaip antras būstas arba jis yra nuomojamas ir jame niekas nėra neregistruotas. Jei būtų įvestas mokestis, priklausantis nuo gyventojų skaičiaus, būtų taip, kad tie, kas registravo savo gyvenamąją vietą Trakų rajone, mokėtų už tuos, kurie turi antrus būstus arba nuomojasi gyvenamą plotą ir jame nėra registruoti, nes bendras surinktų atliekų kiekis būtų dalinamas tik registruotiems gyventojams. Savivaldybės manymu, pasirinktas rinkliavos modelis yra teisingesnis, be to, pasinaudojome ir kitų savivaldybių praktika, kurios rinkliavą įvedė anksčiau.

Atkreipiame dėmesį, kad atskirai sudaryti atliekų tvarkymo sutarčių nereikia, visi turintys nekilnojamo turto objektų gauna informacinius pranešimus apie jiems priklausančias įmokas. Sąskaitos savininkams siunčiamos pagal Nekilnojamojo turto registro duomenis. Todėl gali pasitaikyti, kad sąskaitą gaus asmuo, kuris jau negyvena objekte, tačiau objektas vis dar registruotas jo vardu.

Daugiau informacijos yra http://www.trakai.lt, rubrikoje „Atliekų tvarkymas“. Galite kreiptis ir el.p. komunalinesatliekos@trakai.lt bei telefonu (8 528) 41 225.

 

DAŽNIAUSIAI PATEIKIAMI KLAUSIMAI

Gyvenu vienas, kiek turėsiu mokėti?

Komunalinių atliekų išvežimo įmoka priklauso nuo nekilnojamojo turto(NT) objekto ploto. Gyventojų skaičius NT objekto įmokai reikšmės nesuteikia.

Nusipirkau naują butą/namą/sodo namelį, esu naujasis savininkas, kaip sudaryti sutartį dėl komunalinių atliekų išvežimo?

Nuo 2018 m. sausio 1 d. sutarčių komunalinių atliekų išvežimui sudaryti nebereikia, kadangi yra apmokestinami visi nekilnojamojo turto objektų savininkai. Įsigijus ar paveldėjus NT objektą, naujasis savininkas arba jo įgaliotas asmuo, privalo Trakų rajono savivaldybės administracijai pateikti Nekilnojamojo turto Registrų centrinio duomenų banko išrašą, kuriame nurodyti visi NT objekto duomenys su savininko nuosavybės teise. Tai galima padaryti NT Registro centrinio duomenų banko išrašą atsiuntus el. paštu komunalinesatliekos@trakai.lt, arba pristačius Trakų rajono savivaldybės administracijai, Aplinkosaugos ir viešosios tvarkos skyriui, 309 kab.

Gyvenu individualiame name, ar galiu mažinti/didinti komunalinių atliekų išvežimo dažnį?

Gyventojai, norintys koreguoti komunalinių atliekų išvežimo skaičių per mėnesį, gali užpildyti prašymo formą (ją rasite www. Trakai, rubrikoje „Atliekų tvarkymas“, 4 forma) ir atsiuntus el. paštu komunalinesatliekos@trakai.lt arba pateikti Trakų rajono savivaldybės administracijos Aplinkosaugos ir viešosios tvarkos skyriui, 309 kab.

 

Noriu pakeisti aptarnavimo konteinerių dydį, kur kreiptis?

Į Aplinkosaugos ir viešosios tvarkos skyrių, 309 kab. arba užpildžius prašymo formą (www.trakai.lt, rubrika „Atliekų tvarkymas“, 5 forma) ir atsiuntus el. paštu komunalinesatliekos@trakai.lt. Konteineriai pristatomi ir pakeičiami nemokamai.

Kaip reikės mokėti už nekilnojamo turto objektą, kuriame negyvenama arba nevykdoma veikla?

Vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu ir Trakų rajono tarybos sprendimu, Trakų rajono savivaldybės gyventojai gali būti atleidžiami tik nuo kintamosios dalies. Pastoviosios dalies įmoka yra privaloma.

NT objekto savininkas, pateikęs Aplinkosaugos ir viešosios tvarkos skyriui (komunalinesatliekos@trakai.lt) prašymą (www.trakai.lt, rubrika „Atliekų tvarkymas“, 1 forma) atleisti nuo kintamosios dalies ir jame nurodęs laikotarpį, kuriuo objekte nebus gyvenama (ne mažiau nei 3 mėnesiai), bus atleidžiamas nuo kintamos dedamosios dalies tam laikotarpiui, tačiau laikotarpio pabaigoje privalės pristatyti pažymą iš elektros energijos tiekėjo, kad nekilnojamojo turto objekte per prašomą laikotarpį nesunaudota daugiau kaip 45 kWh elektros energijos.

Kaip mokėti už nekilnojamo turto objektą, kuris yra sugriautas, sudegęs?

Pristačius Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos Trakų priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos pažymą (jeigu nekilnojamo turto objektas yra sudegęs) ir Statinio (-ių) techninės priežiūros patikrinimo aktą (jeigu nekilnojamo turto objektas yra netinkamas naudoti/gyventi ar fiziškai sunaikintas).

Kur kreiptis, jei pagal grafiką iš individualių valdų neištuštinti komunalinių atliekų konteineriai?

Praneškite Aplinkosaugos ir viešosios tvarkos skyriui tel. 8 528 41225.

Trakų rajono savivaldybės informacija

Komentarai

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *