F. Majauskaitė: „Mes kaip tos kregždutės – kaupėme instrumentą prie instrumento“

Parašyta: 2015-10-26 | Kategorija: Naujienos, Pramogos, Trakai |
Pučiamųjų instrumentų orkestras „Grigiškių dūdos“ . Vadovas Vladimir Šoch. Trakų miesto šventė, 2015 m. gegužė Juozo Vercinkevičiaus nuotr.

Pučiamųjų instrumentų orkestras „Grigiškių dūdos“ . Vadovas Vladimir Šoch. Trakų miesto šventė, 2015 m. gegužė
Juozo Vercinkevičiaus nuotr.

Nors groti mokyklos orkestre nėra taip populiaru, kaip kad žaisti krepšinį žinomoje komandoje, artistiškas gyvenimas vaikams išties patinka. Lygiai taip pat, kaip būti dėmesio centre –
laikant blizgantį instrumentą stovėti scenoje. Žinoma, tai ilgo darbo grojant vaisius, kurį nokina orkestro vadovai. Tad šį kartą – apie kitąmet brandų, dvidešimties metų jubiliejų švęsiantį penkiasdešimtmetės Vilniaus savivaldybės Grigiškių meno mokyklos pučiamųjų instrumentų orkestrą „Grigiškių dūdos“ (toliau – Orkestras).
Atrodo, kad tik 1996 m. prasidėjo muzikos mokytojo Vladimir Šoch ir mokyklos direktorės Filomenos Majauskaitės instrumentų paieškos, kaip sako pati direktorė, buvo užsukta karuselė, o jau šiandien, vidutiniškai 25-ių vaikų Orkestrui pavyko pelnyti pripažinimą ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje. Vienas įsimintiniausių pasiekimų – 2008 m. pelnytas „Aukso paukštės“ apdovanojimas.

Orkestro tėveliai

Kaip sako F. Majauskaitė, sėkmingo Orkestro gyvavimo paslaptis paprasta – šaunūs vadovai, puikūs mokytojai (aukščiausios klasės specialistai), žinantys, kaip reikia pasiekti, kad orkestras skambėtų. Mokykloje į kolektyvą darniai įsiliejo pučiamųjų orkestrų fanatikas (pačia geriausia šio žodžio prasme) Vladimir Šoch. Netrukus pučiamųjų instrumentų skyriuje pradėjo dirbti trimitininkas Vladimir Školnyj, vėliau –
klarneto ir saksofono mokytojas Vidmantas Riškus (tapęs antruoju Orkestro vadovu), fleitos mokytoja – Rūta Plančiūnaitė Zubrienė, trombono mokytojas Sigitas Gumuliauskas ir mušamųjų instrumentų mokytojas Martynas Lukoševičius. Visi jie augino jaunųjų muzikų būrį, todėl dabar galime pasidžiaugti ir pilna Orkestro sudėtimi.

Motyvacija – kelionės

Vienas iš vadovų V. Šoch patikino, kad suburti pakankamai mažos meno mokyklos Orkestrą ir sulaukti pripažinimo tikrai nėra lengva. Pasak F. Majauskaitės, viskas buvo daroma sistemingai: „Mes kaip tos kregždutės – kaupėme instrumentą prie instrumento, o svarbiausia, kad būrėme mokytojų, bendraminčių kolektyvą“, –
pasakojo direktorė.
V. Šoch prasitarė, kad yra juokaujama, kad labiausiai Orkestro reikia jo vadovams – mokytojams V. Šoch ar V. Riškui. Tačiau jis patikina, kad Orkestras yra skirtas ir vaikams, ir pačios mokyklos pristatymui visuomenėje. Žinoma, kaip pasakoja vadovas, pagrindinė motyvacija vaikui yra ne tik teorinės, bet ir praktinės muzikinės kelionės: „Galiu drąsiai teigti, kad didžioji dalis vaikų Orkestre groja žinodami, kad dalyvaus organizuojamose šventėse-festivaliuose Lietuvoje ir užsienyje. Tai juos motyvuoja labiausiai“, – kalbėjo V. Šoch.
Pasak F. Majauskaitės, galbūt mokiniai ne visada sugeba įvertinti orkestrinio muzikavimo teikiamą džiaugsmą. Bet tai juk likimo dovana drauge kurti, muzikuoti, atlikti puikius muzikinius kūrinius, koncertuoti.

Artistiška kasdienybė

Kaip pasakoja V. Šoch, į Orkestrą gali patekti kiekvienas Grigiškių meno mokyklos vaikas, grojantis bet kuriuo pučiamuoju instrumentu. Užsiėmimai mokykloje vyksta ne kasdien, tačiau tai nereiškia, kad namuose jiems nereikia užsiiminėti papildomai. Juo labiau, jei norima ne tik patekti į vietinius, tarptautinius festivalius, bet ir nestabdyti Orkestro – atliekama muzika turi būti harmoninga ir atidirbta.
Pasak V. Šoch, vaikams namuose groti išties labai sunku, o kur dar vasaros atostogų metas. Tačiau reikia nepamiršti, jog vasara artistams labai užimta – jos metu tiek Lietuvoje, tiek užsienyje vyksta grandioziniai festivaliai.
Groti Orkestre išties nelengva, nes reikia laikytis įvestos disciplinos, tačiau šalia muzikinio tobulėjimo vaikai atranda džiaugsmą būdami kartu, scenoje, keliaudami. Pasak vadovo, tai atperka kančias, ilgas triūso valandas grojant.

Profesionalų nekepa

Grigiškių meno mokykla – papildomą ugdymą teikianti įstaiga, kurioje nėra ruošiami profesionalūs muzikantai, tačiau jei vaikas gabus ir stengiasi, po mokyklos baigimo jis gali tęsti mokslus Vilniaus Juozo Tallat-Kelpšos konservatorijoje.
„Mokyklos tikslas vaikus ne padaryti profesionaliais muzikantais, o paskatinti juos pasirinkti ir pakloti tvirtus muzikinius pagrindus – taip, tai yra mokyklos užduotis“, – kalbėjo V. Šoch.
Vadovas atsimena, jog net trys Orkestro mokiniai: Denis Nareiko, Ilja Kulenko, Aleksandr Karčmit, pasuko profesionalių muzikantų keliu Lietuvoje ir užsienyje ir šiuo metu iš savo atliekamos muzikos valgo duoną –
dirba profesionaliuose kolektyvuose.

Kalbino Evelina KISLYCH


Komentarai

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami video

Taip pat skaitykite