Jachtoms į Lukos (Bernardinų) ežerą nebus galima įplaukti

Parašyta: 2013-09-23 | Kategorija: Komentarai, Naujienos, Savivaldybė, Trakai |

DSC_6551

 

„Trakų žemė“ rugsėjo 13 d. Nr. 37 (776) spausdino straipsnį „Trakų tiltai: pontoninis iš Pusiasalio pilies per Lukos (Bernardinų) ežerą. Valdžios ir gyventojų ginčai“. Gavome atsakymą iš Trakų rajono savivaldybės mero Vytauto Zaliecko.

Gavus atsakymą iš Trakų rajono savivaldybės apie naujojo tilto statybos projektą taip ir nebuvo atsakyta į pagrindinį miesto piliečiams rūpimą klausimą: kodėl daugybę metų Galvės ežere plaukiojančioms jachtoms, garlaiviui, turistiniams laivams ir laiveliams buvo atimta galimybė kursuoti ir Lukos (Bernardinų) ežeru, o turintiems jachtų pastarajame ežere vėl likti atkirstiems? Kam buvo naudingas šitoks tilto projektas atskiriantis du ežerus tarpusavyje? Atsakymų į šį ir panašius klausimus gali tekti ilgai laukti arba taip niekada ir neišgirsti.

 

Naujo tilto statybos projektui ES finansavimas

Pontoninis tiltas Lukos (Bernardinų) ežere yra renovuojamas gavus Europos Sąjungos struktūrinės paramos finansavimą pagal Sanglaudos skatinimo veiksmų programos 1 prioriteto „Vietinė ir urbanistinė plėtra, kultūros paveldo ir gamtos išsaugojimas bei pritaikymas turizmo plėtrai“ priemonę „Ekologinio (pažintinio) turizmo, aktyvaus poilsio ir sveikatos gerinimo infrastruktūros kūrimas ir plėtra“. 2013 m. sausio 11 d. buvo pasirašyta statybos rangos sutartis dėl pontoninio tilto rekonstrukcijos, kurią supaprastinto atviro konkurso būdu viešuosius pirkimus laimėjo UAB „Viadukas“. Rekonstrukcijos darbų suma yra 1 137 500 Lt, prie projekto taip pat prisideda ir Trakų rajono savivaldybė.

 

Senojo pontoninio tilto nebeliks

Rengiant pontoninio tilto rekonstrukcijos projektą visų pirmą buvo atsižvelgta į žmonių saugumą, nes tilto apžiūros metu buvo nustatyta, kad tiltas yra avarinės būklės. Apžiūros metu buvo užfiksuoti defektai: sutrūniję ir išlaužyti turėklai, supuvęs tilto paklotas (vietomis jo išvis nėra), pontonai pakrypę iš projektinės padėties, supuvusios pontoną laikančios detalės, stacionarios dalies metaliniai poliai pasislinkę iš projektinės padėties, turėklai neatitinka saugumo reikalavimų. Taip pat vadovaujantis Trakų rajono savivaldybės administracijos Architektūros skyriaus, Trakų istorinio nacionalinio parko direkcijos, Kultūros paveldo departamento prie Kultūros ministerijos Vilniaus teritorinio padalinio išduotomis specialiosiomis sąlygomis projektavimui galiojančiais teritorijų planavimo dokumentais bei atsižvelgiant į ekonominius kriterijus, įvertinus praktikoje taikomais inžineriniais sprendiniais buvo nuspręsta įrengti naują polinį tiltą su metaline perdanga ir mediniu paklotu, numatant teritorijos sutvarkymą vakarinės tilto atramos vietoje, Trakų pusiasalio piliavietės teritorijoje.

 

Rekonstrukcijai pasibaigus

Rekonstrukcijos metu pontoninis tiltas ir prieigos prie jo bus išardomos, įrengiant laikinąjį pontoninį tiltą ir užtikrinant saugų pėsčiųjų ir dviratininkų judėjimą. Rekonstruotas tiltas įsikomponuos į esamą kraštovaizdį, jo sprendiniai vizualiai artimi esamų tiltų į Trakų Salos pilį sprendiniams. Laikančios tilto konstrukcijos (poliai ir metalinė perdanga) iš fasadinės pusės bus maskuojamos medžiu, taip sudarant medinio tilto įspūdį. Po rekonstrukcijos po tiltu galės praplaukti tik valtys. Pagal pasirašytą statybos rangos sutartį, darbai bus vykdomi 36 mėnesius nuo sutarties pasirašymo.

 

Parengė Robertas STANEVIČIUS

Autoriaus nuotr.

 

Krautuvai: nuoma, pardavimas


Komentarai

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *