Kristijoną Donelaitį prisimenant

Parašyta: 2014-01-25 | Kategorija: Rūdiškės |

dsc_0041_SAM1208

„Jau saulėlė vėl atkopdama budino svietą“. Tokiais žodžiais Trakų rajono Rūdiškių gimnazijoje sausio 10 dieną pradėtas renginys, skirtas Kristijono Donelaičio 300-ajai sukakčiai paminėti. Dauguma mūsų mokykloje skaitome „Metus“, mokomės ištraukas atmintinai. Tačiau kiek galėtų nuoširdžiai pasakyti, kad Donelaičio kūryba juos žavi? Mažuma. Ir ne todėl, kad neįdomu, o dėl to, kad reikia gilintis, suvokti, mąstyti skaitant. Kyla klausimas: ar šiandieninis žmogus iš viso gali suprasti Kristijono Donelaičio kūrybą? Nebent interpretuoti savaip. Laikmetis nebe tas ir retas žinome, kas yra tas tikrasis darbas. Donelaičio kūrybą gėda lyginti su šiandieniniais romaniūkščiais. Pastarieji populiarūs, o Donelaitis? Jis tiesiog UNESCO minimų sukakčių paveldo sąraše. Jis visų mūsų, ir tų, kurie jo net neskaitę.

Idėją brandinome nuo rugsėjo. Analizavome, gilinomės, aptarinėjome. Ir kitaip Donelaitį pamatėme, kitaip jo kūriniai nuskambėjo. Artimesnis jis mums dabar. Bet tik truputį. Jam suprasti reikia ne tik skaitymo, bet ir gvenimiškos patirties. Tad padedami lietuvių kalbos mokytojos metodininkės Vitos Patinskienės ir dailės mokytojo Alvydo Masio interpretavome, kaip supratome. Išlaikėme, kiek galėjome, tekstų autentiškumą, žodžių originalumą. Donelaitis suvienijo gimnazistus nuo septintos iki dvyliktos klasės. Džiugu, dar yra skaitančių žodį.

Aktorius Rolandas Kazlas kalbėdamas apie Kristijoną Donelaitį pabrėžia: „ Manau, kad jis niekada ir nebus pranoktas.“ Sunku ginčytis su šiais žodžiais. Juk už tai, kokį brandų kūrinių palikimą turime, galime dėkoti ne tik M.Daukšai ar Maironiui, bet ir Kristijonui Donelaičiui. Sutinku, kiekvieną dieną skaityti šio autoriaus kūrinius daugumai būtų tiesiog per sunku. Ne mūsų kaltė – laikui bėgant žmogus keičiasi, vystosi, o Metai vis bėga…

Julija Božičko, IIIb kl.

Rūdiškių gimnazijos gimnazistė


Komentarai

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *