Lentvario Motiejaus Šimelionio gimnazijos mokslo metų apibendrinimo konferencija

Parašyta: 2021-07-05 | Kategorija: Lentvaris, Naujienos, Trakai |

 

Besibaigiant mokslo metams Lentvario Motiejaus Šimelionio gimnazijos mokytojų bendruomenė mokslo metų pasiekimus apibendrino konferencijoje ,,Probleminio mokymo(-si) sėkmės ir įsivertinimas“. Pranešimų bei darbo grupėse veiklos temos buvo susijusios su 2021 m. Veiklos plane išsikeltu tikslu, siekiančiu mokymo(-si) tobulinimo naudojant probleminio mokymo(-si) metodus bei kiekvieno mokinio individualios pažangos fiksavimo ir asmeninio įsivertinimo rezultatus.

         Konferencija ,,Probleminio mokymo(-si) sėkmės ir įsivertinimas“ vyko gimnazijos aktų salėje. Tai buvo pirmas šių metų renginys, sukvietęs visus mokytojus į mokyklą, po ilgo darbo nuotoliniu būdu suteikęs galimybę bendrauti gyvai. Gimnazijos psichologo Audriaus Ivanausko žodžiais tariant, dabar, kai žmonėms labai trūksta bendravimo, kai bendravimas tapo viena didžiausių siekiamybių ir vertybių, ši konferencija ir dalyvavimas joje teikia labai daug džiaugsmo.

         Konferenciją atidarė gimnazijos direktorė Vida Lesauskienė džiaugdamasi susirinkusiais mokytojais bei kalbėdama, kad mokslo metų pabaigoje pats laikas sustoti ir apžvelgti nuveiktus darbus, pamąstyti, kaip mums sekasi eiti pasirinktu keliu. Renginį pradėjo projekto „Renkuosi mokyti“ konsultantė, psichologė Rūta Gudmonaitė įvadine paskaita „Pokyčių tvarumas“. Ji kalbėjo apie pokyčių švietimo įstaigose svarbą, žinias įtvirtinančių įgūdžių ugdymo reikšmę bei asmeninio įsivertinimo vietą ugdyme, taip pat apžvelgė probleminio mokymo(-si) galimybes ir iššūkius nuotolinio mokymo(-si) metu.

         Direktorės pavaduotoja ugdymui Giedrė Jurevičienė kalbėjo apie STEAM ugdymo metodų taikymą priešmokyklinio ugdymo grupėje. Ji skaitė pranešimą „STE(A)M ugdymo metodai priešmokyklinio ugdymo grupėje“. STEAM – tai integruotas mokymas(-is), apjungiantis gamtos mokslus, technologijas, inžineriją, matematiką, menus ir kūrybą. Priešmokyklinio ugdymo mokytoja Agnė Požarnenkova pateikė įvairių išbandytų veiklų pavyzdžių ir apibendrinusi savo veiklą teigė, kad taikant STEAM metodiką vaikai pastebimai įgijo naujos patirties, pradėjo ne tik klausinėti, bet ir komentuoti, drąsiau argumentuoti, daryti išvadas. Ikimokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė Genė Janulevičienė skaitė pranešimą „Pirmieji metai darželyje. Patyriminis ugdymas užvaldė „Spinduliukų“ grupę“. Ji pristatė savo patirtį, susijusią su probleminiu mokymu ikimokykliniame ugdyme.

         Gimnazijos mokytojai kalbėdami apie probleminio mokymo(-si) metodų taikymą jų dalykų pamokose, akcentavo, kad svarbu gerai pasiruošti tokiai pamokai, suteikti mokiniams galimybę išbandyti, atrasti, suprasti, mokyti argumentuoti ir daryti išvadas. Mokytojo ar mokinio iškelta problema veikia kaip stimulas (motyvas) ieškoti informacijos, išsiaiškinti, sužinoti, rasti sprendimą. Probleminis mokymas reikalauja didelių mokytojo ir mokinių pastangų, intensyvaus mąstymo, didelių laiko sąnaudų. Kad mokiniai galėtų atsakyti į iškeltą klausimą, išspręsti problemą, privalu ištirti tikrą situaciją, aptarti, ką žinai, o ką dar turi sužinoti, ieškoti atsakymo įvairiuose šaltiniuose, kryptingai domėtis pamokos metu pateikta informacija, ugdytis reikiamus įgūdžius. Mokytojai pastebėjo, kad kartu sprendžiant problemas ugdomas bendradarbiavimo bei bendruomeniškumo jausmas.

          Antroji konferencijos dalis buvo skirta asmeninio mokinių įsivertinimo organizavimo analizei. Šią dalį organizavo gimnazijos „Renkuosi mokyti“ grupė – direktorė V. Lesauskienė, direktorės pavaduotoja ugdymui L.Vasiliauskienė, mokytojos K. Bėčiūtė, V. Sadauskienė, H. Stachovskienė, J. Čekatauskaitė, V. Zadyrkienė, savo veiklą pradėjusi gimnazijos direktorei pasirašius sutartį su projekto organizatoriais ir gimnazijoje pradėjus dirbti projekto „Renkuosi mokyti pasiūlytai istorijos mokytojai Kotrynai Bėčiūtei. Direktorės pavaduotoja ugdymui Vita Sadauskienė ir istorijos mokytoja Kotryna Bėčiūtė organizavo mokytojų grupių darbą „Individualios pažangos pamatavimo pamokoje patirtis“. Konferencijos metu M3 grupės apibendrino savo ir mokinių patirtis, rinko efektyviausiai veikusius metodus. Jais tapo „atpažinimo žemėlapis“, „žinau – noriu sužinoti – sužinojau“, „voratinklis/žvaigždė“, ir „pirštukai“. Mokytojai dalijosi patirtimi, analizavo metosus ir nusimatė veiklas kitiems mokslo metams.

          Konferencijoje ,,Probleminio mokymo(-si) sėkmės ir įsivertinimas“ buvo sudėti mokslo metų veiklos akcentai, pasidalinta patirtimi, nusimatytos gairės tolimesniems veiksmams ir siekiams.

Giedrė JUREVIČIENĖ,

 direktorės pavaduotoja ugdymui

Komentarai

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *