Logistikos verslo atstovai: „Ekonomikos apsukos kol kas nesulėtėjo“

Parašyta: 2019-06-21 | Kategorija: Naujienos, Skelbimai |

PR

Paskutinė finansinė krizė viso pasaulio ūkį sudrebino 2008-aisiais, dar ankstesnė – 1998-aisiais, tad ir praeitų metų pabaigoje buvo laukiama ekonomikos lėtėjimo ir buvo prognozuojama, kad naujoji krizė įsisiūbuos 2019 m. viduryje-pabaigoje. Tačiau bent kol kas, ypač transporto sektoriuje, artėjančios krizės nematyti: 2019 m. sausį-kovą krovinių gabenta 7,2 proc. daugiau nei tuo pačiu ketvirčiu 2018 m. Trakuose įsikūrusių 15-os logistikos įmonių atstovai taip pat teigia nepastebintys ryškesnių neigiamą įtaką įmonių veiklai turinčių pokyčių.

 

Savotiški ekonominio pakilimo rodikliai – transporto biržos

Ekonomistų prognozės kol kas – džiuginančios, o vienas iš ekonominio pakilimo rodiklių – išaugusios importo ir eksporto apimtys. Akivaizdžiausiai jos pastebimos analizuojant pasiūlymų gausą tarptautinėse transporto biržose. Jose dominuoja pasiūlymai su antraštėmis „ieškau tarptautinių krovinių pervežimui“.

Šiemet ir toliau transporto įmonės perka naujus vilkikus, kitas transporto priemones. Vilniaus regiono verslininkai džiaugiasi nepriklausomybe nuo Rytų šalių rinkų. Iš Rusijos rinkos Lietuvos vežėjai gauna apie 13 proc. pajamų – panašiai tiek sudaro ir bendras transporto sektoriaus indėlis į Lietuvos BVP. Itin daug krovinių, lyginant su ankstesniais metais, 2019-aisiais gabenama ir pargabenama iš Vakarų Europos valstybių. Intensyviai laukiama, kaip susiklostys verslo santykiai su Didžiąja Britanija po „Brexito“. Lietuvos įmonės daugiausia produkcijos eksportuota kaimynines valstybes:

  • Latviją;
  • Vokietiją;
  • Lenkiją;
  • Italiją;
  • Rusiją;
  • Baltarusiją.

Tačiau transporto sektoriuje pirmiausiai pajuntami artėjančios ekonominės krizės signalai, todėl vežėjai neturėtų užmigti ant laurų ir prarasti budrumą.

Ekonomikos prognozė ir padėtis kituose kontinentuose

Metų viduryje pastebimos palankios tendencijos, tačiau kokia bus metų pabaiga, prognozuoti dar sudėtinga. Spaudoje kone kiekvieną mėnesį pasirodo jau etatiniais tapusių krizių prognozuotojų straipsnių, kuriuose aprašomos ir logiškos, ir ne visai realybe pagrįstos prielaidos. Daugelis prognozių paremtos ne realiais skaičiais, bet ekonomikos teorijomis. Ne vienoje jų nurodoma, kad ekonomikos ciklai tęsiasi maždaug 10 m., po to ekonomiką ištinka krizė, ir viskas kartojasi iš naujo. Panašiai ir su pasaulio pabaigos prognozėmis: apie galimą pasaulio pabaigą daugiau kalbėta 2000-aisiais, 2010-aisiais.

Europoje auga gyventojų santaupų lygis, įmonės vis dažniau investuoja į verslo plėtros projektus. Tačiau antrąjį 2019-ųjų pusmetį investavimo apimtys gali pradėti mažėti, manoma, po truputį, nors ir labai lėtai, mažės ir NT kainos. Tuo tarpu Azijoje ir jos gigantėje Kinijoje bei Pietų Amerikoje nuotaikos – gerokai pesimistiškesnės.

Šiuo metu ekonomikos pakilimą išgyvena JAV, Kanada, daugelis Europos valstybių, tarp jų – ir Lietuva. Per pirmąjį šių metų ketvirtį Lietuvoje iš viso vežta 38,3 mln. t krovinių. Iš jų vidaus kroviniai sudarė 12,8 mln., t. y. 1,2 proc. mažiau nei tą patį ketvirtį 2018-aisiais, tačiau ženkliai didėjo tarptautinių krovinių apimtys. Kaip ir ankstesniais metais, daugiausia krovinių vežta kelių transportu.

Komentarai

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *