Mokytojo vaidmuo įtraukiojo ugdymo sistemoje

Parašyta: 2021-10-28 | Kategorija: Mokyklos, Naujienos, Trakai |

Tarptautinės patirties įtraukiojo ugdymo kontekste įgijimas motyvuoja dirbti, tobulėti, įgyvendinti naujas idėjas. Dalyvavimas šiuose mokymuose suteikė puikią galimybę susitikti su kitų Europos šalių (Ispanija, Kroatija, Lenkija, Rumunija, Slovakija, Slovėnija) švietimo pagalbos specialistais bei mokytojais, su jais keistis profesine patirtimi, sužinoti daugiau apie jų švietimo sistemas (nuo ikimokyklinio ugdymo iki aukštojo mokslo), iššūkius bei taikomus darbo metodus įtraukiojo ugdymo kontekste.  

Mokymų metu įgytos žinios, idėjos darbo metodams, turiniui atnaujinti, buvo užmegzti nauji profesiniai kontaktai, kurie, tikime, ateityje leis dalyvauti naujuose projektuose ir kurti rezultatus kartu, taip pat pagerintos socialinės ir kultūrinės kompetencijos, anglų kalbos įgūdžiai.

Pirmąją mokymų dieną dalyviai pristatė atstovaujamas įstaigas bei savo darbo specifiką.  Kartu su dėstytojais aptarėme mokytojo vaidmenį įtraukiojo ugdymo sistemoje, atsižvelgiant į mokinių, turinčių ugdymosi poreikių įvairovę.  Nuo mokytojo, kaip mokinio pagalbininko, kompetencijų priklauso mokinio mokymosi pasiekimai, jo bendra savijauta klasėje, mokykloje, tad jo vaidmuo šiame kontekste itin svarbus.

Kitos dienos buvo kupinos mokymosi ir darbo bendradarbiaujant, susitikimų dalykinėse grupėse.  Daug dėmesio buvo skiriama neverbalinei komunikacijai, saviraiškai, komandos (klasės), kuriose mokosi skirtingų gebėjimų mokiniai, formavimo strategijoms.  Atliekamos veiklos buvo grindžiamos ne tik teorinėmis žiniomis, bet ir praktinėmis užduotimis.

Mokymų poveikis dalyviams – visų pirma, tai kompetencijų tobulinimas ir mokymosi visą gyvenimą motyvacija. Tai taip pat yra didesnis jautrumas socialinei, kalbinei ir kultūrinei įvairovei, kultūrinių išankstinių nuostatų ir kalbos barjerų įveikimas, veiksmingo bendradarbiavimo grupėje ir asmeninio tobulėjimo įgūdžių įgijimas.

Įgijome ne tik naujų profesinių bet ir kalbinių kompetencijų.  Numatome įgytomis žiniomis pasidalinti su kolegomis, bei pritaikyti jas ir įgūdžius darbinėje praktikoje bendravime su mokyklomis, konsultuojant tėvus ir vaikus su specialiaisiais ugdymosi poreikiais. Džiaugiamės šia galimybė ir tikimės bendradarbiavimo su užsienio partneriais ir ateityje.

Trakų rajono savivaldybės
Pedagoginės psichologinės tarnybos inform. ir nuotraukos


Komentarai

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami video

Taip pat skaitykite