Pilietinio ugdymo pamoka – dažant Velykinius kiaušinius

Parašyta: 2022-04-15 | Kategorija: Aukštadvaris, Projektai, Seniūnijos, Trakai |

Aukštadvaryje įsikūrusio dienos centro „Navininkai“ vaikai pilietinio ugdymo mokosi praktiškai: pasitinkant Velykas kartu su partneriais tradiciniu būdu – vašku – dažo margučius bei diskutuoja apie lietuviškų tradicijų ir papročių svarbą.

,,Dienos centre lietuviškoms tradicijoms skiriamas ypatingas dėmesys – su vaikais ne tik kalbamės apie tradicijas ir papročius, bet ir tradiciškai švenčiame šias šventes. Būtent ši patirtis ir yra vienas esminių aspektų, ugdant vaikų pilietiškumą“, – sakė dienos centro socialinė pedagogė Nijolė Zubrickienė.

Velykinių kiaušinių dažymo edukacija organizuota bendradarbiaujant su Aukštadvario regioninio parko direkcija, Aukštadvario biblioteka ir asociacija ,,Aukštadvario žiburiai“.

,,Tai unikali patirtis, kurios metu vaikai susipažįsta su mūsų kultūra, prisiliečia prie tradicijų puoselėjimo bei išgirta daug įdomių bei naujų faktų apie Velykas ir jos šventimą. Tad labai džiaugiamės, kad stiprios partnerystės dėka galime kartu kurti tokias įsimintinas akimirkas“, – pasakojo  N. Zubrickienė.

Jos teigimu, dienos centras nuolat aktyviai vykdo pilietinio ugdymo veiklas. Kartu su Britų taryba bei kitomis nevyriausybinėmis organizacijomis, šiemet sėkmingai įgyvendintas ,,DIS-cover” projektas, kurio metu analizuotos ir spęstos bendruomeninės problemos. Veiklos įgyvendintos pagal JAV sukurtą ir Lietuvoje aprobuotą tarptautinę metodiką ,,Pilietis“, kuri leidžia vaikams ir jaunimui geriau įsigilinti bei įsitraukti į viešosios politikos aspektus.

Dienos centras ,,Navininkai“, kartu su projekto ,,DIS-cover” partneriais – Aukštadvario Atvira jaunimo erdvė, Lentvario jaunimo centras, Vaikų dienos centras Čižiūnai, Švenčionių parapijos vaikų dienos centras Liepsnelė, Lietuvos vaikų fondas, iškėlė daugybę aktualių problemų, tokių kaip – aplinkosauga ir šiukšlinimas, lauko erdvių užimtumui plėtros būtinybė, lyčių lygybės įvairūs aspektai.

Projektą koordinuojančios Lietuvos demokratiškumo ugdymo kolegijos plėtros vadovės Linos Bakšytės teigimu, svarbu, kad vaikai ir jaunimas išmoko ne tik identifikuoti ir atskleisti problemas savo bendruomenėje, bet ir sužinojo būdus kaip gali veikti kaip aktyvūs piliečiai, siekiant šias problemas spręsti.

,,Ši metodika nereikalauja iš jos dalyvių išspręsti problemas, tačiau įdomu, kad vaikai ir jaunimas randa įdomių ir savitų būdų problemoms spręsti: Aukštadvario jaunimo erdvės dalyviai patyčių problemą siūlo spręsti kuriant jaunimo lauko erdves, tad tikimės šį projektą tęsti“, – sakė L. Bakšytė.

Anot  jos, siekiant ieškoti inovatyvių būdų vaikus ir jaunimą įtraukti į politiką, kartu su 7 užsienio partneriais buvo įgyvendintas maždaug dvejus metus trukęs projektas, finansuotas pagal Erasmus plius programą. Jo rezultate sukurtas interaktyvus gidas (gamechangernetwork.eu), pristatantis mokyklų patirtis įgyvendinant įvairias pilietinio dalyvavimo veiklas.

Lietuvos demokratiškumo ugdymo kolegija yra mokslo asociacija, kuri siekia propaguoti demokratijos idėjas visuomenėje, daryti įtaką švietimo kaitai, rengti jaunąją kartą aktyviai kurti demokratinę visuomenę. Bendradarbiaujant su universitetu ir Aukštadvaryje organizuojant studentų vasaros praktikas, miestelyje  2005 metais pradėjo veikti dienos centras. 2007-aisiais dienos centras įregistruotas kaip Lietuvos demokratiškumo ugdymo kolegijos filialas Vaikų dienos centras „Navininkai“.

Dienos centro ,,Navininkai“ inf.


Komentarai

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *