Piligriminė kelionė į Žolinės atlaidus Pivašiūnuose

Parašyta: 2022-08-23 | Kategorija: Bažnyčia, Kelionės, Naujienos, Trakai |

Gražų rugpjūčio 20-osios rytą piligrimai iš Trakų parapijos išvažiavo į Žolinių atlaidus Pivašiūnuose.

Pivašiūnai nedidukas bažnytkaimis įsikūręs vaizdingos gamtos prieglobstyje su ant aukštos kalvos stūksančia ir į Lietuvos medinės sakralinės architektūros paminklų sąrašą įtraukta Švč. Mergelės Marijos Ėmimo į dangų bažnyčia, kuri nuo seno traukia tikinčiuosius prie maloningo Dievo Motinos su Kūdikiu paveikslo ypač per pagrindinius Žolinės atlaidus. Kardinolas Vincentas Sladkevičius 1988 m. vainikavo Pivašiūnų Mergelę su Kūdikiu popiežiaus Jono Pauliaus II dovanotomis karūnomis ir suteikė jai Nuliūdusiųjų Paguodos titulą, o patys Pivašiūnai nuo 2007 m. įtraukti į Jono Pauliaus II piligrimų kelio programą.

Susėdę į autobusą kelionę ir mūsų bendrystę patikėjome Viešpačiui.

Atvykus į Pivašiūnus mus pasitiko žolynais papuoštos gatvės ir pagrindiniai vartai link bažnyčios. Piligrimai užsuko prie palapinių su amatininkų darbais ir įsigijo atminimo dovanų, kurios vėliau šv. Mišių metu buvo pašventintos.

Šv. Mišias celebravo Kauno arkivyskupijos emeritas jo Ekscelencija kardinolas Sigitas Tamkevičius, o jam talkino dar keli kunigai. Šv. Mišių metu giedojo Vilniaus Jono Pauliaus II parapijos choras, o pabaigoje buvo Švč. Sakramento adoracija ir giedama Švč. Mergelės Marijos litanija, taip pat prašoma Pivašiūnų Mergelės Marijos užtarimo ir globos jai skirta malda.

Po šv. Mišių apžiūrėjome maloningą paveikslą bei šalia jos esančius votus, kuriuos tikintieji dovanojo Mergelei Marijai už patirtus stebuklus. Taip pat apžiūrėjome priešais bažnyčios fasadą stovinčią varpinę. Iš čia kilę piligrimai aplankė artimųjų kapelius – kapinės visai šalia šventoriaus. Nusileidę nuo bažnyčios kalvos aplankėme medinę tašytų rąstų koplyčią, kurioje vyko Švč. Sakramento adoracija ir susirinkome bendrai agapei. Giesme palaiminome maistą ir bevalgydami bendravome, dalinomės dienos įspūdžiais. Paaiškėjo, kad beveik pusė piligrimų nei karto nėra buvę Pivašiūnuose.

Pasistiprinę tiek dvasiniu tiek kūnišku maistu atsisveikinome su Pivašiūnais ir pajudėjome Trakų link. Padėkoję Dievui už patirtas malones piligrimai džiaugėsi, kad buvo ne per karšta diena ir tarpusavyje dalinosi savo patyrimais.

Milda Audarienė

Kelionės organizatorė, straipsnio ir nuotraukos autorė,