Pirmajam dviračių nuomos sezonui pasibaigus

Parašyta: 2013-10-31 | Kategorija: Naujienos, Trakai |
Kopija iš IMG08717

R. Ivaška su viešnia iš Taivano. E. Chen nuotr.

Š. m. birželio mėn. Trakuose UAB „Trakų autobusai“ direktoriaus Vytauto Karnilos ir šio straipsnio autoriaus iniciatyva atsidarė dviračių nuomos punktas Trakų autobusų stotyje. Idėja kilo tuomet, kai daugelis mūsų miesto svečių klausdavo Trakų turizmo informacijos centre, kur galėtų išsinuomoti dviračius, kad apsilankytų ne tik pilyje, bet ir susipažintų su nuostabiomis Trakų apylinkėmis, kuriomis tikrai galime didžiuotis (jei dar šiek tiek pridėti daugiau dėmesio ir pastangų).

Iki šiol buvę dviračių nuomotojai praktiškai atsisakė šios paslaugos, kadangi pelno atžvilgiu sudėjus pradines investicijas ir išlaidas susidarančias eksploatacijos metu tai neduoda žymesnio pelno, taip pat buvo ne vienas atvejis, kai dviračius sugadindavo ar net pavogdavo.

Mūsų pirmo sezono rezultatą galima įvertinti kaip sėkmingą. Žymesnių problemų nebuvo, o smulkios eksploatacinės yra kiekvienoje veikloje. Pelno šiemet neturėjome, tačiau noriu pažymėti tai, kad per šią vasarą beveik padengėme visas investicijas.

Noriu padėkoti Trakų turizmo informacijos centro darbuotojams, o būtent direktorei Laimai Balčytienei, vadybininkėms Viktorijai Podlipajevai ir Renatai Antonevič, kurios visapusiškai padėjo aprūpindamos žemėlapiais ir kita informacine medžiaga apie Trakus, kuria vėliau naudojosi miesto svečiai.

_____ MINSK

R. Ivaška su viešniomis iš Minsko

Pirmas mėnuo buvo gana sunkus, kadangi patirties nebuvo, o ir darbas paslaugų teikimo sferoje turi savo specifiką. Po mėnesio „įsivažiavome“, ištaisėme smulkias klaidas, išplatinome reklamą (už ką esame labai dėkingi laikraščiui „Trakų žemė“ ir asmeniškai vyr. redaktoriui Juozui Vercinkevičiui). Reikėjo prisiminti anglų kalbą, nes bendrauti teko pagrinde angliškai (apie 90 proc. buvo užsieniečiai). Kai nesusikalbėdavome, gelbėjo turizmo informacijos centro darbuotojos, kurios profesionaliai kalba angliškai.

Per šį sezoną sulaukėme svečių praktiškai iš viso pasaulio, nebuvo tik iš Afrikos žemyno, o iš Australijos, Naujosios Zelandijos, Japonijos, Taivano, Kinijos, Argentinos, Amerikos ir ne vienas. Apie Europą net nerašau.

Paslaugos kokybės vertinimo kriterijus – klientų atsiliepimai. Ir jie tikrai buvo geri. Malonu buvo girdėti nuoširdžius padėkos žodžius iš svečių už patogius dviračius ir maloniai praleistą laiką. Pasitaikė atvejų, kai po vienos ar kelių dienų atvažiuodavo tie patys užsienio svečiai su savo tautiečiais dar kartą pasivažinėti po nuostabias Trakų apylinkes. Su jais jau kalbėdavome kaip su senais pažįstamais ar net draugais (kas matyti iš jų atsiųstų nuotraukų).

Tik negaliu nepaminėti vieno „šaukšto deguto“. Pirmas ir pagrindinis apsilankymo taškas – Trakų pilis. Paradoksas, bet faktas – prie pilies nėra dviračių stovų, dviračius tenka prirakinti pasitelkus fantaziją. Bandžiau apie tai sužinojęs išspręsti šią problemą skubos tvarka – visos pastangos baigėsi be rezultatų. O juk norime gauti kurortinio miesto statusą. Kaip tada spręsti rimtesnes problemas? Vien tik diskusijomis ir kalbomis niekas neatsiras, laikas aktualias problemas išmokti spręsti operatyviai, o ne tradiciškai įtraukti į ateinančių metų planą.

Darbo specifika neapsiribojo vien tik dviračių nuoma. Trakų autobusų stotis yra pirminis taškas, kur atvyksta miesto svečiai (traukiniu, autobusais ar automobiliais). Apie 30 proc. laiko tekdavo paskirti teikiant informaciją, kur, kaip nuvykti, ką įdomaus pažiūrėti ir pan. Nors pats esu ne trakietis, padėdavau, kuo galėjau. Nežinau kodėl, bet žmonės ateidavo pas mane. Buvo net išskirtinis atvejis, kai kreipėsi Prancūzijos pilietis, pametęs autobuse dokumentus. Maksimaliai pagal galimybes išsprendžiau ir jo problemą, kadangi pagal tai, kaip padėsime žmogui sunkioje situacijoje, toks susidarys įspūdis apie Trakų miestą ir jo gyventojus.

Išanalizavus aukščiau pateiktus argumentus ne kartą kilo mintis atidaryti papildomą informacijos centro padalinį dviračių nuomos patalpose bent jau vasaros laikotarpiui, kadangi (kaip jau minėjau) labai didelis svečių srautas savo pažintį su Trakais pradeda būtent nuo čia. Ir laiko iki sezono pradžios užtektų. Kalbėjome apie tai su „Trakų autobusai“ direktoriumi V. Karnila, kuris pritarė mano idėjai. Laiko turėjau pakankamai, todėl techninę dalį galiu išdėstyti nors rytoj, be to patirties yra (prieš keletą metų vykdėme Palangoje poilsio namų rekonstrukciją, ten mastas buvo nepalyginamai didesnis). Kalbėjau su vienu buvusiu aukštu savivaldybės darbuotoju šia tema, kuris pilnai pritarė mano projektui, tik, jo nuomone, šansai yra labai maži, kadangi iniciatyva yra ne iš administracijos pusės ir „žvaigždutės“ sau negalės prisiskirti.

Tai tiek trumpai apžvelgiant pirmą dviračių nuomos sezoną. O dėl informacijos centro padalinio atidarymo siūlau apsvarstyti, jei mes norime plėsti turizmą Trakuose realiai, o ne tik žodžiais.

Robertas IVAŠKA,

dviračių nuomos vadovo pavaduotojas

Komentarai

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *