Ryškėja būsimo Trakų aplinkkelio kontūrai

Parašyta: 2013-07-29 | Kategorija: Naujienos, Savivaldybė, Trakai |

Rajono savivaldybėje pristatyta rengiamo Trakų miesto aplinkkelio specialiojo plano esamos padėties analizė.

Aplinkkelio įrengimas yra numatytas Trakų miesto bei rajono bendruosiuose planuose, Vilniaus apskrities, visos šalies bendruosiuose planuose bei Trakų istorinio nacionalinio parko planavimo schemoje.

Aplinkkelis reikalingas nuo miesto atitraukti vis didėjantiems automobilių transporto, ypač krovininio, srautams. Dideli transporto srautai susiformuoja miesto ruože, kurį kerta magistralinis kelias A16 Vilnius-Prienai-Marijampolė, priklausantis transeuropiniam tinklui. Be to, tranzitinis   transportas važiuoja ir krašto keliais Trakai-Vievis, Trakai-Rūdiškės-Pivašiūnai-Alytus, Trakai-Senieji Trakai. „Kelprojekto“ specialistų duomenimis, per Trakus per parą pravažiuoja 400-500 krovininių automobilių. Todėl susidaro grūstys mieste, daugėja autoįvykių, teršiamas oras, mažėja miesto patrauklumas poilsiui ir turizmui.

Nustatyta, kad mieste esanti Aukštadvario, Gedimino, Vytauto gatvių žiedinė sankryža 2008 m. beveik pasiekė pralaidumo ribą. Per parą į šią sankryžą įvažiuoja apie 18 tūkst. automobilių, o jos laidumą riboja bendrame sraute važiuojantys treileriai.

Aplinkkelio pradžia numatoma įrengti kelio A16  Vilnius-Prienai-Marijampolė 22,2–25,2 km ir į jį vėl įsijungiama 29,6–31 km. Pagal parengtą specialųjį planą pateikti du aplinkkelio įrengimo variantai. Pirmasis aplinkkelio trasos variantas būtų 5, 67 km ilgio, antrasis – 6,80 km. Tačiau, atsižvelgus į jungiamųjų kelių ilgį, aplinkklelio statybai reikalingos žemės plotus bei išpirkimo kainas, abiejų variantų statybos kaina susidarytų apylygė.

Specialistai daugiau privalumų mato renkantis antrąjį aplinkkelio variantą. Palyginti su pirmuoju, yra trumpesnis jungiamųjų kelių ilgis, mažiau sklypų patenka į planuojamą teritoriją, trasa labiau nutolusi nuo Narezkų ir Babriškių kaimų, ji praeina mažesne Trakų istorinio nacionalinio parko teritorija bei atokiau nuo gyvenamųjų namų. Trūkumas tas, kad antrojo varianto trasa yra ilgesnė, tačiau labiau tausojanti gyventojų poreikius.

Išanalizavę  esamą padėtį „Kelprojekto“ projekto specialistai pasiūlė rengti aplinkkelio koncepciją remiantis antruoju variantu.

Sigita NEMEIKAITĖ,

Trakų rajono savivaldybės viešųjų ryšių specialistė

Komentarai

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *