Sveikatos žinių gilinimas praktinėje pilates paskaitoje

Parašyta: 2016-11-03 | Kategorija: Naujienos, Sportas, Trakai |

 DSC_0477

Spalio 27 d. Trakų krašto moterų veiklos centro direktorė Gelena Drungilienė sukvietė Trakų moteris į „Sveiko judesio užsiėmimą“, kuriame Body control pilates instruktorė Giedrė Vaitiekienė (www.pilatestreniruotes.lt) supažindino su pagrindiniais aspektais, kurie būtini norint džiaugtis geresne fizine savijauta.

Susitikime dalyvavo sveika gyvensena besidomintys Trakų krašto gyventojai. Jo metu buvo pristatyta taisyklingos laikysenos samprata. Greta teorinių aspektų dalyviai turėjo galimybę patys įsivertinti savo laikyseną ir sužinojo,  kaip ją pagerinti. Dalyviai išmoko pratimų, kuriuos lektorė siūlė įtraukti į kasdienę veiklą ir atlikti tiesiog darbo vietoje. Kaip būtini geros savijautos aspektai buvo išskirti: raumenų bei sąnarių sveikata, sąmoningo kvėpavimo svarba.

 Pasak lektorės kiekvienas raumuo turi gebėti pilnai atsipalaiduoti ir susitraukti. Dažnai dėl tam tikros mūsų veiklos, netaisyklingos laikysenos, sėdimo gyvenimo būdo tam tikra raumenų grupė persidirba. Prarandamas raumenų balansas. Taigi, tam tikra raumenų grupė – pvz. raumenys kaklo srityje dirba visą laiką, atsiranda tam tikras raumenų spazmas. O tai jau gali būti viena iš priežasčių, dėl ko žmogus gali patirti dažnus galvos skausmus, netgi galvos svaigimą, jaučiamas nuovargis. Siekiant atkurti reikiamą raumenų balansą visų pirma persidirbusius raumenis reikia atpalaiduoti ir tuo pat metu stiprinti raumenų grupes kurios buvo pasyvios.

Kalbant apie sąnarių sveikatą – būtinas sąnarių „sutepimas“ sinoviniu sąnarių skysčiu, kuris natūraliai pasigamina organizme judesio dėka. Giedrė ypatingai pabrėžė, jog būtina išjudinti ir pėdų, riešų sąnarius, kuriuos dažnai pamirštame, ir tuomet neatsargiai pastačius pėdą galimas raiščių patempimas.

Užsiėmimo dalyvės išbandė sąmoningo gilaus kvėpavimo pratimus, kurie yra būtini norint atsipalaiduoti, pagerinti organizmo aprūpinimą deguonimi.

Susitikimas pasibaigė pilates treniruote, kurios metu buvo atliekami su kvėpavimu suderinti judesiai. Pilates treniruočių metu siekiama įdarbinti giliuosius raumenys, kurie ir yra atsakingi už taisyklingos laikysenos palaikymą mūsų kūne. Taip pat yra atkuriamas raumenų balansas, sustiprinamas kūno centras, didinama ištvermė.

 Pasak Giedrės, siekiant džiaugtis gera fizine savijauta, nebūtina po kelias valandas prakaituoti sporto salėje. Užtenka bazinių pratimų ant kilimėlių, tačiau ypač svarbu, kad judesiai būtų atliekami iš teisingos pradinės padėties. „Bent 15 minučių per dieną skirkite tikslingai pajudėti ir jau po kelių savaičių pajusite rezultatus“ – patarimais dalijosi lektorė.

 DSC_0467

Sveiko judesio inf.


Komentarai

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *