Trakų globos ir socialinių paslaugų centro kolektyvas lankėsi Lenkijoje

Parašyta: 2019-10-04 | Kategorija: Naujienos, Trakai |

Jau tampa gražia tradicija, kad kiekvienų metų rudenį Trakų globos ir socialinių paslaugų centro darbuotojai, paminėdami įstaigos gimtadienį ir socialinio darbuoto dieną, keliauja visi kartu. Šių metų rugsėjo 28–29 d. kolektyvas lankėsi Gdanske–Sopote–Malborke.

Socialiniai darbuotojai aplankė Malborko pilį

Pirmą ekskursijos dieną apžiūrėjome „Vilko guolį“ – Antrojo pasaulinio karo metu buvusią Hitlerio būstinę. Jis Europoje turėjo apie 20 karinių būstinių, bet „Vilko guolis“ buvo viena svarbiausių, iš kurios Antrojo pasaulinio karo metais jis vadovavo Vokietijos ginkluotosioms pajėgoms. Dar ir dabar čia išlikę apie 200 įvairios paskirties, tiek gyvenamųjų patalpų, tiek tarnybinių pastatų, bunkerių bei barakų liekanos. Būstinėje buvo netgi elektrinė, geležinkelio stotis ir du aerodromai.
Užsukome apžiūrėti Šventosios Lipkos religinį ansamblį, kurį sudaro barokinis vienuolynas ir bažnyčia, kurios viduje „auga“ liepa – šios vietos simbolis. Ši vietovė yra netoli Rešliaus (Reszel), vieno gražiausių Mozūrijos miestelių. Bažnyčios vargonai, kuriuos sudaro apie 5000 vamzdžių, garsūs šventųjų figūrėlėmis, pamaldžiai linguojančiomis galvas vos tik užgrojus muzikai visiems mums paliko neišdildomą įspūdį.
Aplankėme tylų, gražų Gdansko rajoną, kur yra garsioji Olivos katedra – vienas seniausių ir labiausiai lankomų objektų Gdansko regione.
Kelionės tikslas – Gdanskas – vienas seniausių Šiaurės Lenkijos miestų su žavingu senamiesčiu, kuriame gausu siaurų gatvelių bei XII–XVIII a. pastatų. Apžiūrėjome gražiausiu tituluojamą Gdansko pastatą – Auksinį namą, miesto simbolį – Neptūno fontaną, kuris ilgajame turguje puikuojasi jau nuo XVII a., grožėjomės miesto rotuše, iš kurios bokšto į miestą sklinda varpų muzika. Apsilankėme Švč. Mergelės Marijos bazilikoje, kuri tituluojama didžiausia iš plytų pastatyta šventove visoje Europoje. Apžiūrėjome Gdansko įžymybę – senovinį uosto keltuvą, esantį ant Motlavos upės kranto.
Antrą dieną lankėmės populiariame Lenkijos pajūrio kurorte – Sopote, garsėjančiame kasmetiniu Sopoto dainų festivaliu bei ilgiausiu Europoje Baltijos jūros molu, kurio ilgis net 515 m. Apžiūrėjome moderniosios architektūros kūrinį „kreivąjį“ namą.
Taip pat turėjome ekskursiją Malborke – vienoje didžiausių Europoje viduramžių pilių. Apžiūrėjome ekspozicijas, lankėmės koplyčioje, pilies menėse ir pagalbinėse patalpose. Taip pat pamatėme sargų stebėjimo postus ir kitas patalpas.
Visam kolektyvui kelionė paliko neišdildomą įspūdį.

Trakų globos ir socialinių paslaugų centro inf.