Tyrinėjame ir mokomės kartu

Parašyta: 2018-03-29 | Kategorija: Mokyklos, Naujienos, Rūdiškės |

Kovo 12 d. Vilniaus sav. Grigiškių „Šviesos” gimnazijoje įvyko baigiamasis projekto „Tyrinėjimo menas: partnerystės kuriančioms mokykloms 2017-2018 m.” renginys, kuriame dalyvavo Trakų r. Rūdiškių gimnazijos projekto mokytojų komanda ir mokiniai.

Programa „Tyrinėjimo menas“ – „Kūrybinių partnerysčių“ programos patirtimi ir modeliu pagrįsta mokyklų ir įvairių sričių kūrėjų bendradarbiavimo programa, skirta ugdyti mokinių XXI amžiaus gebėjimus, ypač kritinį mąstymą ir problemų sprendimą, kūrybingumą, bendravimą ir bendradarbiavimą, lyderystę ir iniciatyvumą. Tam pasitelkiamas kūrybiškas, tyrinėjimu, patirtimi ir jos refleksija, savarankiškumu pagrįstas mokymosi procesas, kuris suteikia erdvę klausti, ieškoti, abejoti, kurti, išbandyti, bendradarbiauti su kitais.

Būtent siekdami šias idėjas paversti realybe abiejų mokyklų projekto ‚Tyrinėjimo menas” kūrėjai ir praktikai Brigita Arsobaitė, Elė Kalvelė, Tomas Dapšauskas ir Kristina Buožytė pakvietė mokytojus ir mokinius išbandyti mokymąsi ir mokymą kitoje mokykloje, su kitais mokiniais ir mokytojais. Taigi Rūdiškių gimnazijos I a klasės gimnazistams vyko integruotos anglų kalbos-matematikos ir lietuvių kalbos-muzikos-istorijos pamokos, kurias vedė Grigiškių gimnazijos mokytojai, o grigiškiečiai septintokai dalyvavo integruotose anglų kalbos-tikybos pamokose, vedamose atvykusių iš Rūdiškių gimnazijos mokytojų. Įspūdžiai puikūs! Devintokė Gabrielė Petruškevičiūtė: „Supratau, kaip svarbu ir kiek daug reiškia mokytis kitokiu, neįprastu, labiau įtraukiančiu būdu. Esu laiminga, kad šiame projekte galėjau kurti, prisidėti ir išmokti.” Panaši ir pamoką kitos mokyklos mokiniams vedusios Ninos Mickevičienės refleksija: „Septintokams, kuriuos matėme pirmą kartą, kartu su mokytoja Rasuole Vaškevičiene vedėme integruotą tikybos-anglų kalbos pamoką „Mano sveikata ir gyvybės trapumas“. Remdamiesi savo patirtimi žingeidūs mokiniai pakankamai greitai įsitraukė į įvairias veiklas.

Po šios pamokos, vedant jau anglų kalbos pamoką „Kaip būti sveikam?“ tiems patiems 7 b klasės mokiniams, pajutau nematomą ryšį. Nepažįstami vaikai tapo savi, nes spinduliavo geranoriškumą, toleranciją, pagarbą, norą atlikti užduotis kuo geriau. Esu sužavėta mokinių, mokytojų, Grigiškių gimnazijos direktorės šiltu priėmimu. Ši diena buvo kupina malonių staigmenų, geros nuotaikos, šypsenų.”

Mokytojos mintis patvirtino ir Grigiškių gimnazijos direktorė Asta Turskienė, kalbėdama apibendrinamajame renginyje, kur susirinko abiejų gimnazijų projekto komandos mokiniai, mokytojai ir jų draugai bei kolegos. Direktorė pasakė, kad mokytojas, gebantis įdomiai ir išradingai vesti pamokas ne vien savo mokiniams ir ne vien savoje klasėje, yra profesionalas ir mokiniams laimė ir sėkmė turėti tokius mokytojus. Asta Turskienė patikino, kad projektas „Tyrinėjimo menas” buvo didžiulė sėkmė ir atradimas jos vadovaujamai gimnazijai. Rūdiškių gimnazijos direktorė Jelena Ignatovič kolegei pritarė – juk abiejose mokyklose projektas vyksta jau antri metai ir atnešė daug teigiamų pokyčių tiek stiprinant mokytojų kompetenciją kūrybiškai ugdyti mokinių XXI amžiaus gebėjimus bendrojo ugdymo procese, tiek lavinant mokinių gebėjimą kritiškai, savarankiškai mąstyti ir spręsti problemas, gebėjimą bendradarbiauti įvairiose komandose ir efektyviai komunikuoti su skirtingais žmonėmis, kūrybingumą ir vaizduotę, mokinių lyderystę, iniciatyvumą ir asmeninį augimą.

Tai įrodė mokinių pristatyta veikla: grigiškiečiai septintokai papasakojo apie jų pačių vestas pamokas mokytojams ir tėveliams, apie įkvepiančius susitikimus su įdomiais žmonėmis, apie įvairias integruotas pamokas, o Rūdiškių gimnazistai pristatė savo sukurtą stalo žaidimą bendraamžiams „Anti-sistema”, kuriame, siekiant stiprinti bendradarbiavimą, nėra laimėtojų ar pralaimėjusiųjų, tačiau dėl to žaidimas netampa mažiau azartiškas ar neįdomus. Tuo įsitikino pakviesti pažaisti renginio dalyviai.

Dominyka Steponkevičiūtė sako: „Buvo labai linksma, įdomu ir prasminga, tačiau sunku suprasti, kad projektas baigėsi.” Tačiau energingoji projekto „Tyrinėjimo menas” koordinatorė Grigiškių „Šviesos” gimnazijoje mokytoja Jelena Tracuk tikina: „Veiklos tęsis, būtinai bendrausime ir bendradarbiausime ir toliau.”

Projektą „Tyrinėjimo menas: partnerystės kuriančioms mokykloms“ įgyvendina Britų taryba ir asociacija „Kūrybinės jungtys“, bendradarbiaudama su Ugdymo plėtotės centru. Projektas yra Britų tarybos kultūrinių ryšių programos, vykdomos visose trijose Baltijos šalyse, dalis.

 

 Loreta Masienė,

projekto „Tyrinėjimo menas“ koordinatorė Rūdiškių gimnazijoje

Jelenos Tračuk nuotr.

Komentarai

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *