„Trakų autobusų“ iššūkiai ir pokyčiai

Parašyta: 2020-11-13 | Kategorija: Aukštadvaris, Dusmenys, Grendavė, Lentvaris, Naujienos, Onuškis, Paluknys, Rūdiškės, Senieji Trakai, Tiltai, Trakai |

Nuo lapkričio 7 d. Lietuvoje įvestas visuotinis karantino režimas, tačiau gyvenimas tęsiasi – gyventojams reikia ir važinėti, ir tvarkyti įvairius reikalus, todėl UAB „Trakų autobusai“, prisitaikydami prie kintamos situacijos, turi užtektinai darbo. Nepaisant visko, pasaulį užklupusi koronaviruso pandemija netrukdo įmonei įgyvendinti užsibrėžtų tikslų, siekiant įnešti teigiamų pokyčių į uždarosios akcinės bendrovės veiklą ir klientų aptarnavimą.

UAB „Trakų autobusai“ vairuotojai nuo šiol dirba su specialia apranga, ant kurios yra įmonės logotipas. Centre – įmonės direktorius Rolandas Lenkauskas

Naujovių link

Šiuo metu UAB „Trakų autobusai“, kurioje dirba 43 darbuotojai, turi dvi pagrindines veiklos kryptis. Viena kryptis – darbas su klientais, kita – orientuota į vidinę organizaciją. „Mūsų siekis, kad UAB „Trakų autobusai“ būtų patraukli darbuotojams, kad jie būtų motyvuoti. Taip yra sukuriamas grįžtamasis ryšys su klientu, – pasakojo UAB „Trakų autobusai“ direktorius Rolandas Lenkauskas. – Siekiant pagerinti įmonės darbuotojų motyvaciją, sukūrėme sistemą, kuri veiktų per piniginę išraišką – už lojalumą įmonei, gerus darbo pasiekimus darbuotojas gauna piniginę priemoką.“

Nuolatiniai UAB „Trakų autobusai“ keleiviai jau spėjo atkreipti dėmesį ir teigiamai įvertinti neseniai atsiradusią naujovę – vairuotojai dirba su įmonės išduota specialia apranga, ant kurios yra atnaujintas bendrovės logotipas. Tokiu būdu jie tapo labiau pastebimi tarp keleivių, tai padidino jų atsakomybę, privertė labiau pasitempti.

UAB „Trakų autobusai“ dažnai sulaukdavo klientų nusiskundimų, kad pastarieji laiku negauna informacijos. „Pradėjome atnaujinti informacines lenteles autobusų stotelėse. Pusę jau įdiegėme, dar pusę liko, – apie pokyčius kalbėjo R. Lenkauskas. – Kiekvienoje autobusų stotelėje sukūrėme visiškai naujo tipo lenteles ir pagal jos lokaciją įdėjome tos seniūnijos herbą ar logotipą. Tad jei anksčiau visame Trakų rajone buvo vienodos autobusų tvarkaraščio lentelės, dabar jose atsiras mūsų įmonės ir atitinkamos seniūnijos herbai ar logotipai.“

Taip atrodo atnaujintos informacinės lentelės autobusų stotelėse. Jas puošia UAB „Trakų autobusai“ logotipas ir atitinkamos seniūnijos herbas / logotipas

Kadangi gyvename šiuolaikinių technologijų amžiuje, savo gyvenimo neįsivaizduojame be išmaniųjų įrenginių ir interneto, tad ateinančią savaitę UAB „Trakų autobusai“ pradžiugins mus visiškai atnaujinta interneto svetaine www.trakuautobusai.lt. „Interneto svetainėje bus visiškai kitoks informacijos pateikimas. Mūsų tikslas – kasdien administruoti svetainę ir su ja dirbti. Mes siekiame, kad gyventojai joje matytų aktualią, atnaujintą informaciją“, – naujovėmis dalijosi įmonės vadovas.

Taip pat jau kitą savaitę autobusų keleiviai galės naudotis ir kita ilgai laukta paslauga – atsiskaityti už kelionę autobuso maršrutu Trakai–Vilnius banko mokėjimo kortele. „Atsižvelgėme į turistų ir gyventojų poreikius, ypač tai yra aktualu jaunimui, – aiškino R. Lenkauskas. – Karantino režimo metu viena iš rekomendacijų yra vengti kontaktinių atsiskaitymų. Deja, iš Vyriausybės paramos nebuvo gauta, todėl šios naujovės įdiegimas užtruko. Tad priėmėme sprendimą savo lėšomis visuose autobusuose maršrutu Trakai–Vilnius suteikti klientams galimybę atsiskaityti banko mokėjimo kortele.“

Karantino rūpesčiai

Šiemet pasauliui smogusi koronaviruso pandemija turėjo poveikį daugeliui veiklos sričių, transportui – ne išimtis. Pavasarį prasidėjusią pirmąją COVID-19 bangą UAB „Trakų autobusai“ įveikė sėkmingai. „Buvome prastovose, bankas atidėjo mūsų mokėjimus, – prisiminė direktoriaus pavaduotojas komercijai Zenonas Kuzborskis. – Šiuo metu esame visiškai apsirūpinę dezinfekcinėmis ir apsauginėmis priemonėmis. Džiaugiamės, kad ir keleiviai dabar tapo sąmoningesni, lyginant su pavasario laikotarpiu.“

„Stengiamės visiškai užtikrinti keleivių saugumą, išlaikant tarp jų 1 metro atstumą. Tai finansiškai mums kertą per kišenę, nes dideli autobusai važiuoja pustuščiai. Bet mes dirbame atsižvelgiant į rekomendacijas. Kiekvieną dieną autobusas, grįžęs po darbo pamainos, yra dezinfekuojamas, be išimčių. Šį darbą atlieka trys kvalifikuoti darbuotojai, kurie dirba pamainomis ir tokiu būdu užtikrina saugumą,“ – papildė direktoriaus pavaduotojas Vladimiras Nikolenka.

UAB „Trakų autobusai“ tikslas – šiuo nelengvu maksimaliai laikotarpiu išlaikyti visas darbo pozicijas, gaunant valstybes paramą. „Šiandien esame nusiteikę išsaugoti visą kolektyvą – bent jau užtikrinti minimalų atlyginimą, kurį garantuoja įstatymas, jeigu žmogus bus prastovoje. Kol kas laukiame sprendimo. Yra Vyriausybės nutarimas, kad bus kompensuojama / datuojama tam tikra veikla, jei ji atitiks tam tikrus kriterijus. Jie yra apibrėžti, o mes juos atitinkame. Laukiame dalinio ar baigtinio sąrašo ir, manau, kad mes į jį pateiksime ir dabar, kaip buvo pavasarį“, – sakė R. Lenkauskas.

Kalbant apie įmonės veiklą, ji, kaip ir šiandien, yra nuostolinga. Be Trakų rajono savivaldybės dotacijų įmonė neišgyventų. Jos veikla orientuota į socialiai pažeidžiamų grupių pervežimą. Karantinas, o ypač dabar antrasis etapas, pavertę ją praktiškai visomis kryptimis nuostolinga. Smagu, kad savivaldybė, kuri yra šimtaprocentinė akcininkė, tai supranta ir skiria papildomų lėšų.

UAB „Trakų autobusai“ yra pradėję planuoti ir kitų metų biudžetą bei rengi ilgalaikę ketverių metų strategiją, atsižvelgiant į savivaldybės lūkesčius ir įmonės galimybes. Svarbiausia, kaip įmanoma labiau sumažinti patiriamus nuostolius ar baigti metus be jų. „Dar turime papildomų veiklų, kurios dalinai leidžia kompensuoti nuostolius, tai – užsakomieji reisai, aikštelės ir patalpų nuoma. Peržiūrėjome visus įkainius, maksimaliai orientuodamiesi į rinkos situaciją, taip papildomai gaudami nemažai pajamų. Planavome, kad šie metai bus mums minimaliai nuostolingi, tačiau pandemija viską apvertė aukštyn kojom. Pavyzdžiui, pajamos iš bilietų pardavimų yra kritusios 3–4 kartus, lyginant su atitinkamu laikotarpiu pernai. Tad išgyventi be Trakų rajono savivaldybės dotacijų būtų neįmanoma“, – įžvalgomis dalijosi UAB Trakų autobusai vadovas R. Lenkauskas.

Šiuo metu UAB „Trakų autobusai“ nutraukė tik keletą tikslinių reisų, pavyzdžiui, sekmadieniais autobusai nevežios tikinčiųjų į Trakų baziliką ir Lentvario bažnyčią, planuojame dirbti maksimaliu pajėgumu. Jei bus daugiau kokių esminių pasikeitimų, bendrovė informuos keleivius.