Ką reikia žinoti apie MB buhaleriją?

Parašyta: 2022-07-25 | Kategorija: Ekonomika, Naujienos, Skelbimai, Trakai |

Mažosios bendrijos (MB) forma Lietuvoje jau gyvuoja dešimtį metų, tačiau dar daug yra žmonių, kurie nieko nėra girdėję apie tokios įmonės veikimo ypatumus ir apie tai, kaip joje tvarkyti buhalterinę apskaitą. Ši bendrija – tai ribotą civilinę atsakomybę turintis privatus juridinis asmuo.

Ji neatsako savo turtu už neįvykdytas prievoles ir gali vykdyti bet kurią įstatymų neuždraustą veiklą. Tokią bendriją gali steigti iki dešimties fizinių asmenų.

Kokius buhalterinius darbus turi atlikti mažoji bendrija?

Mažoji bendrija, tvarkydama buhalterinius dokumentus, privalo registruoti pirkimų ir pardavimų sąskaitas, pasirūpinti kasos dokumentų, ilgalaikio turto, darbo užmokesčio, bankinių dokumentų, kiekine sandėlio apskaitomis. Taip pat jai reikia vesti mokesčių apskaičiavimo dokumentaciją, parengti metinę finansinę ataskaitą, VMI, Sodros deklaracijas ir kt. dokumentus. Tiesa, jei MB nėra PVM mokėtoja arba neturi samdomų darbuotojų, jos buhalterinių dokumentų tvarkymas būna paprastesnis.

Ar būtina Mažojoje bendrijoje turėti profesionalų buhalterį?

Šio tipo bendrijoje nėra privalu turėti profesionalų buhalterį, todėl tokios įmonės buhalterijos dokumentus gali tvarkyti ir patsai bendrijos vadovas arba jos narys, turintis atitinkamų žinių šioje srityje. Jis nėra atleistas nuo pareigos pasirūpinti, kad būtų sumokėti visi reikiami mokesčiai ir atlikti visi būtini buhalteriniai darbai. O jeigu šios įmonės vadovas ar narys nesiryžta užsikrauti tokios atsakomybės, tada bendrija pagal darbo sutartį gali pasisamdyti buhalterį. Tiesa, jį įstengtų pasisamdyti tik pakankamai sutvirtėjusi įmonė.

Ką daryti, kai prireikia keisti registracijos adresą?

Kai būna reikalingas registracijos adreso keitimas, tada pirmiausiai reikėtų prisijungti prie internetinės Registrų centro svetainės. Tai galima padaryti pasinaudojus elektroniniais valdžios vartais, elektroniniu parašu arba per internetinę bankininkystę. Prisijungus puslapio viršuje esančioje savitarnos paslaugų juostoje reikia pasirinkti užrašą JAR (Juridinių asmenų registras), po to meniu juostoje pasirinkti užrašą „Juridinio asmens prašymai“. Paskui atskleistame sąraše susiraskite užrašą: „Prašymas pakeisti juridinio asmens duomenis ir dokumentus“. Po to ekrano centre atsiradusioje nuorodoje „Keičiami dokumentai“, jūs pasirenkate tai, ką jums reikia pakeisti įmonės duomenų bazėje, šiuo atveju renkatės trečią eilutę „Juridinio asmens buveinė“ ir joje nurodote naują būstinės adresą.

PR

 


Komentarai

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *