Trakų Vytauto Didžiojo gimnazijos inovatyvaus ugdymo aspektai

Parašyta: 2017-04-20 | Kategorija: Mokyklos, Naujienos, Renginiai, Trakai |

Filmavimo aikštelėje Šešuolėlių dvare. Su amerikiečių filmo „Tikroji narsa“ režisieriumi Adam Anderegg

Trakų Vytauto Didžiojo gimnazijoje vyksta modernus audiovizualinių medijų projektas „Dideli ir maži ekranai“. Į šiuolaikines inovacijas ir  jaunosios kartos poreikius reaguojanti gimnazijos bendruomenė, veikdama sutelktai ir kompetentingai, atvėrė gimnazistams naujas pažinimo erdves ir sudarė daugybę praktinio taikymo galimybių.

Šiuolaikinė jaunoji karta technologiškai pažangi, turinti plačias internetinių išteklių valdymo galimybes, žingeidi, tačiau  sugebėjimas sistemingai veikti, efektyviai integruoti ir taikyti šias kompetencijas realiose gyvenimo situacijose siekiant asmenybės tobulėjimo yra siektinas uždavinys. Trakų Vytauto Didžiojo gimnazijos direktorė Jolanta Martyncevienė skatina inovacijas ir netradicines ugdymo formas. Tad ir šio projekto inicijavimas buvo strategiškas.

Audiovizualinių medijų valdymo kompetencijos Britanijos švietimo institucijose sėkmingai integruotos į dėstomo dalyko programą. Medijos taip pat dėstomos kaip atskiras dalykas mokyklose bei universitetuose. Inovatyvusis medijų raštingumas remiasi į daugelį fundamentaliųjų mokslų tokių kaip asmenybės ugdymo filosofija, lingvistika, istorija, antropologija, retorika, kompozicija, kultūros psichologija. Tačiau svarbiausia, jog šios gana naujos ugdymo formos padeda mokiniui išsilaisvinti iš statiškų, autonominio mokymosi stilių ir sukuria ugdymosi formas, pagal kurias veikdamas mokinys tampa aktyvus asmuo bendradarbiaujančioje komandoje, turinčioje realios kūrybinės idėjos įgyvendinimo tikslą. Kad mokinių grupė įgyvendintų tikslą, jie turi sugebėti priimti ir analizuoti kultūriniu paveldu laikomų filmų kūrimo principus ir tokias raiškos formas kaip vaizdo kalba, gestai, muzika. Taigi, TVDG jaunimas būdamas atviras naujovėms ugdėsi audiovizualinių  medijų  kompetencijas.

Su audiovizualinėmis medijomis gimnazistai buvo supažindinami sistemingai. Pirmiausia medijos buvo integruotos įvairiuose gimnazijos dėstomuose dalykuose. Gimnazistai apie kino ir televizijos istoriją sužinojo lietuvių ir anglų kalbos pamokose, mokėsi kino kalbos, diskutavo. Antrame projekto etape gimnazistai turėjo galimybę dalyvauti “Kūrybinėse dirbtuvėse”. Klausėsi akademinė paskaitos, kurią skaitė Vilniaus universiteto humanitarinių mokslų daktarė  Lina Kaminskaitė-Jančorienė. Mokiniai susipažino su anglų kino paveldu. Įgiję teorinių žinių gimnazistai gavo užduotį sukurti serialą. Serialo filmavimo metu konsultavo režisierė Mariją Kavtaradzė, o kino operatorius Vytautas Katkus mokė filmo montažo. Kūrybinių dirbtuvių metu projekto dalyviai taip įsitraukė į kūrybos procesą, jog teko priminti apie būtinybę papietauti. Kūrybos proceso metu, visi projekto dalyviai buvo aktyvūs. Vieni tapo režisieriais, prodiuseriais, scenarijaus autoriais, kiti aktoriais, kostiumų kūrėjais,  grimuotojais, atsakė už  montažą. Mokinių užsidegimas ir entuziazmas leido tikėti sėkmingu serialo gimimu.

Toliau projektas tęsėsi “Medijų savaitės” renginiais. “Medijų savaitės“ metu gimnazistai supažindino gimnazijos bendruomenę su sukurtu serialu „Užauginti visuomenei“ („Raised for Society“), režisierius 2a kl. gimnazistas Klemensas Kozlovas. Džiaugėmės filmuota medžiaga, nes tai įamžintas mūsų gimnazijos kultūros fragmentas, nes tai gimnazistų kūrybinės idėjos realizavimas. Taip pat  priėmėme svečius iš Paberžės „Verdenės“ gimnazijos, kurie dalyvaudami medijų projekte kūrė televizijos laidas. Su projekto partneriais  pasidalinome sukurta medžiaga, negailėjome vieni kitiems patarimų. Kino ir televizijos istorijos išmanymą gimnazistai pasitikrino dalyvaudami „Kino ir televizijos viktorinoje“. Nuskambėjęs gimnazistės Astos-Marijos Pališauskaitės (2a klasė) įsivertinimas daug sakantis: „Kurdama vaizdines priemones viktorinai pranokau pati save“. Tai rodo, jog gyvenimiškos ir tikros veiklos sukuria  aukštą motyvacija, kokybės siekimą, o būtent tai ir yra efektyvus kelias į asmens tobulėjimą.

Projekto veiklos tęsėsi visą balandžio mėnesį. TVDG gimnazijos mokiniai vyko į ekskursiją, kurios tikslas buvo sudaryti galimybę jaunimui susipažinti su kino ir televizijos kūrimo aspektais realiame gyvenime. Gimnazistai aplankė Šešuolėlių dvarą, kuriame vyksta intensyvūs filmo „Tikroji narsa” kūrimo darbai. Nepaprasta galimybė Lietuvoje pamatyti garsią amerikiečių filmavimo kompaniją, stebėti filmavimo procesą, tokioje specifinėje aplinkoje angliškai pabendrauti su pačiu režisieriumi Adam Anderegg ir prodiuseriu Russ Kendall.

Serialo filmavimo akimirkos

Gimnazistai taip pat aplankė LRT televiziją ir susipažino ne tik su televizijos istoriniais raidos aspektais, tačiau ir keliavo į filmavimo studijas, kuriose bendravo su dirbančiais režisieriais, operatoriais, techniniais specialistais, turėjo galimybę stebėti vykstantį darbą. Aplankėme didžiausią televizijos studiją Baltijos šalyse, kur filmuojamas Eurovizijos atrankinis konkursas, studiją, kurioje filmuojama garsioji „Gustavo enciklopedija“. Smagu, jog yra projekto dalyvių, jau galvojančių apie režisieriaus ar operatoriaus darbą kaip apie galimą savo profesiją.

Svarbu ne tik išmokti naujų kompetencijų, bet ir nuolat stiprėti kaip gimnazijos bendruomenei. Malonu buvo išgirsti doc. dr. Linos Kaminskaitės-Jančorienės pastebėjimą, jog gimnazijos bendruomenė jai pasirodė jauki, šilta ir rūpestinga. Iš tiesų, projekto metu buvo įdėta daug bendruomenės pastangų. Patikima buvo organizuojant projektą darbais dalintis su anglų kalbos mokytoja metodininke Irina Knelsiene. Tas bendruomenės jaukumo jausmas buvo kuriamas ir technologijų mokytojos metodininkės Ritos Aziulevičienės vaišinant projekto dalyvius kartu su mokiniais iškeptu gardžiu obuolių pyragu, ir sėkmingu dailės mokytojos metodininkės Astos Naruševičienės bei fizikos vyr. mokytojo Andriaus Stortos kaip aktorių amplua seriale. Vertinga pagalba buvo ir lietuvių kalbos mokytojų metodininikių Sandros Valentienės bei Sigitos Misevičienės: lietuvių kalbos pamokose integruota kino ir televizijos istorija. Kūrybiška integruota anglų ir lietuvių kalbos pamoka II klasės gimnazistams „Dorijano Grėjaus portretas“, kurią pravedė vyr. lietuvių kalbos mokytoja Lina Garčinskienė bei anglų kalbos mokytoja metodininkė Irina Knelsienė. Matematikos mokytoja metodininkė ir 2a klasės auklėtoja, Kristina Kareivienė domėjosi auklėtinių kūryba, prisidėjo organizuojant ekskursiją.

Ir svarbiausia, projektas apjungė gimnazijos mokinių grupę tolimesnėms jau savarankiškoms serialo „Užauginti visuomenei“ („Raised for Society“) kūrimo serijoms, kuriose jaunimas išdėstys savo poziciją į gyvenimo vertybes.

Jūratė Budvydienė,

anglų kalbos vyr. mokytoja,

projekto „Dideli ir maži ekranai“ koordinatorė

2c klasės gimnazisto Ernesto Leškaus nuotr.

 


Komentarai

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami video

Taip pat skaitykite