Aptarti Trakų autobusų stoties rekonstravimo projektiniai siūlymai

Parašyta: 2017-03-08 | Kategorija: Naujienos, Savivaldybė, Trakai |

Kovo 6 dieną pilnutėlėje rajono savivaldybės didžiojoje salėje susirinko Trakų bendruomenės, visuomeninių organizacijų atstovai, savivaldybės vadovai, tarybos nariai bei administracijos specialistai, Seimo nariai, Trakų istorinio nacionalinio parko direkcijos, investuotojo atstovai. Čia vykusiame viešajame svarstyme buvo pristatyti Trakų autobusų stoties rekonstravimo projektiniai pasiūlymai.

Susirinkusiems juos pateikė Darius Nedzinskas, UAB “Trastas” vadovas, kuris į būsimą projektą ketina investuoti apie 3 mln. eurų. Demonstruodamas vizualizacijas, brėžinius D. Nedzinskas įvardijo, kokie pertvarkymo darbai būtų atlikti. Trakiečių ir svečių patogumui – nauja autobusų stotis su laukimo sale, kavine, dviračių nuomos punktu, 72 vietų automobilių stovėjimo aikštele, elektromobilių įkrovimo vietomis. Greta stoties būtų pastatyta parduotuvė, abu pastatus jungtų pasažas, būtų sukurta apie 50 naujų darbo vietų.

Pasak būsimo projekto plėtotojo, autobusų stoties teritoriją dėl saugumo ketinama aptverti, o greta esančiame sklype atkurti sodybos statinius ir čia įrengti Trakų turizmo informacijos centrą. Investuotojas priminė, kad miesto infrastruktūrai plėtoti bus skirta 100 tūkst. eurų, kurie planuojami panaudoti greta esančiai kalvai sutvarkyti. Verslininkas tvirtino, kad šį projektą planuojama įgyvendinti maždaug per metus. Naujas stoties kompleksas, tikimasi, būtų užbaigtas kartu su trijų – Aukštadvario, Gedimino ir Vilniaus – gatvių rekonstrukcija ir ši teritorija taptų šiuolakiškais ir patogiais “miesto vartais”.

D. Nedzinskas tvirtino, kad sklypai, kuriuose vyks statybos, neįeina į senamiesčio teritoriją, o projektiniai pasiūlymai yra suderinti su atsakingomis institucijomis.

Būsimos stoties architektūrinius sprendinius pristatė architektas Justinas Žalys. Jis tvirtino, kad stengėsi pastatus suprojektuoti priderintus prie vaizdingo kraštovaizdžio, neišsišokti iš gamtinės aplinkos. Ežerų motyvą atkartoja statinius juosiančios viksvos, kurios primena nendres. Prisitaikant prie mažaaukščių senosios sostinės namų, aukščiausias komplekso pastatas tesiekia 7 metrus.

Viešojo svarstymo metu buvo pareikšta įvairių nuomonių dėl būsimos stoties ir jos prieigų tvarkymo, naujųjų pastatų dydžio, tūrio, jų tikslingumo. Vis dėlto nebuvo abejojančių atsinaujinimo būtinybe ir nauda. Stoties teritorija seniai laukia permainų, kurios pagerintų miesto vaizdą ir įvaizdį, gyvenimo kokybę.

„Trakus lanko tūkstančiai turistų, vien į Trakų pilis per metus atvyksta apie 350 tūkst. lankytojų. Dabartinė autobusų stotis mūsų svečių ir vietos gyventojų seniai netenkina. Tikimės, kad atsižvelgus į pareikštus gyventojų siūlymus, bus priimti derami sprendimai, o vietoj senojo aptrupėjusio pastato iškils moderni, darniai įsiliejanti į aplinką, stotis”, – sakė Trakų rajono savivaldybės mere Edita Rudelienė, pastebėjusi, kad jau po pirmojo viešojo svarstymo, vykusio prieš metus, būsimo projekto plėtotojai, atsižvelgę į pastabas, stipriai pakoregavo savo planus.

“Esame viena iš labiausiai lankomų vietų Lietuvoje, tačiau rajono savivaldybės biudžete neturime tiek lėšų, kiek reikėtų, infrastruktūrai gerinti. Tad plėtojamas autobusų stoties rekonstrukcijos projektas yra naudingas miestui ir žmonėms”, – tvirtino rajono savivaldybės administracijos direktorius Darius Kvedaravičius.

Įgyvendinusi projektą bendrovė „Trastas“ autobusų stoties nuosavybės teises ir valdymą perduos Trakų savivaldybės įmonei „Trakų autobusai“, o kitą pastato dalį nuomos „Rimi“ antrinė bendrovė „Hakonlita“.

Trakų rajono savivaldybės informacija

Sigitos Nemeikaitės nuotr.

Akimirkos iš viešojo Trakų autobusų stoties rekonstrukcijos projektinių siūlymų aptarimo


Komentarai

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami video

Taip pat skaitykite