Vilniaus pašonės gyventojai jaučiasi apgauti politikų: žadėjo tvarkingą kelią, o gavome lopą ant lopo

Parašyta: 2017-11-13 | Kategorija: Naujienos, Savivaldybė |

Į sostinę dirbti kasdien iš aplinkinių gyvenviečių ir miestų suvažiuoja tūkstančiai žmonių. Kai kuriems kelionė į darbovietę apkarsta dar nė nepasiekus Vilniaus spūsčių. Iš Neries pakrantėje įsikūrusių Valų ir Vosyliukų keli tūkstančiai žmonių kiekvieną dieną priversti iki automagistralės važiuoti prastai „sulopytu“ siauru keliu. Vietovės gyventojai netrukus gali likti ir be viešojo transporto.

Valų ir Vosyliukų kaimai yra šiaurinėje automagistralės atkarpos Vilnius–Kaunas dalyje, tačiau administraciškai priklauso Trakų rajono savivaldybei. Vietovė yra pasiekiama Moluvėnų–Valų keliu, kuris atsišakoja nuo automagistralės.

Šio kelio būklė yra apverktina – nepaisant gausaus eismo, kelyje pilna gilių duobių, kurios nuolat taisomos, bet, pasak vieno gyventojo, tai daroma atmestinai. Vietos bendruomenės narys pasakoja, jog minėtame kelyje taisymo darbai atliekami neprofesionaliai, todėl netrukus tos pačios duobės ir vėl atsiveria. Kai kurių gylis esą siekia net 16 centimetrų.

Pagal Trakų rajono savivaldybės pateiktus duomenis, suremontuoti Moluvėnų–Valų kelią atsieitų trečdalį viso savivaldybės Kelių priežiūrios ir plėtros biudžeto lėšų. Šio kelio remonto sąmata siekia net 330 tūkst. eurų.

Jaučiasi apgauti

Valų ir Vosyliukų kaimų bendruomenės, kurios vienija kelis tūkstančius žmonių, dirbančių Vilniuje, dideles viltis dėjo į 2014 metų savivaldybės tarybos rinkimus. Kaip pasakoja bendruomenės narys, tuo metu mere siekusi tapti liberalė Edita Rudelienė žadėjo kelią sutvarkyti bei pagerinti bendrą infrastruktūrą.

„Išrinko ją, bandėme ją kaip bendruomenė palaikyti, nes tai pirmas žmogus, kuris domisi mūsų problemomis, tačiau išrinkus ji taip ir dingo. Pažadų suskaičiavome trylika“, – pasakoja anonimu norintis likti gyventojas.

2016 metais bendruomenė net parengė peticiją, kurią pasirašė 400 žmonių. Peticija, kuria prašoma sutvarkyti Moluvėnų–Valų kelią, buvo įteikta Trakų rajono merei E. Rudelienei, administracijos direktoriui Dariui Kvedaravičiui bei seniūnui Vytui Rukšėnui. Anot savivaldybės Statybos, ūkio plėtros ir turto valdymo skyriaus vyr. specialisto Aido Rakausko, peticijoje keliami klausimai tik dėl vienos gatvės atkarpos, kurios ilgis beveik 0,7 km, Vosyliukų kaime bei kelio Vosyliukai–Moluvėnai, kurio ilgis beveik 2,3 km.

Anot rajono gyventojo, Vosyliukų kaime kelio būklė taip pat nėra geresnė: „Merė pažadėjo sutaisyti vieną pagrindinių gatvių, kuria naudojasi pusė kaimo. Ten situacija buvo tragiška – asfaltas sulūžęs, didžiausios duobės. Seniūnas atvežė pernai žvyro ir dabar visas kelias paverstas žvyrkeliu.“ Tai esą sukėlė kaimo gyventojų pyktį.

Alfa.lt nepavyko gauti merės E. Rudelienės komentaro.

Trakų rajono savivaldybės viešųjų ryšių specialistė Sigita Nemeikaitė atsiųstame paaiškinime nurodo, jog merė dažnai dalyvauja susitikimuose su vietos bendruomenėmis ir aiškinasi jų poreikius bei darbų atlikimo prioritetus. Ne išimtis esą buvo ir susitikimai Valų bei Vosyliukų kaimuose.

Asfaltuoja ne visiems?

Pasirodo, jog kai kuriems vietos gyventojams įmanoma sulaukti savivaldybės dėmesio. Kaip teigia vietos bendruomenės narys, įtartinai atrodo Valų kaime esančios Neries gatvės remonto darbai. Pasak jo, šioje gatvėje gyvena prokuroras ir aukštas pareigas regione ėjęs asmuo. Vienos seniūnų sueigos metu buvo pristatytas prašymas išasfaltuoti šią neva pagrindinę gatvę.

„Mes supratome, kad merė nori aplink save susikurti įtakingų žmonių būrelį, ne be jos iniciatyvos buvo pristatytas ir pradėtas remontas tos Neries gatvės Valų kaime“, – teigia bendruomenės narys. Esą šia gatve naudojasi vos 50–70 žmonių. Situacijai komiškumo prideda tai, jog minėta gatvė esą buvo išklota vos 1 cm storio asfalto sluoksniu, kuris jau ėmė trupėti. Anot savivaldybės vyr. specialisto A. Rakausko, pagal skirtas lėšas buvo sutvarkyta tik 50 procentų šios gatvės.

Tačiau savivaldybės administracijos direktorius aiškina, jog ši gatvė buvo pasirinkta skaidriai. „Viena iš pagrindinių (Neries – Alfa.lt) gatvių kaip tik buvo pernai išasfaltuota, o kitos remontuojamos. O ten kilo toks daugiau tarpusavio dviejų bendruomenių konflitkto rezutatas. Vieni pyksta ant kitų, kad ta gatvė, kurią asfaltavome, yra vienoj bendruomenėje, ji siekia ir kitą, bet nepasiekia asfaltas, todėl bendruomenė pyksta, jog ne iš tos pusės pradėjom asfaltuoti“, – teigia D. Kvedaravičius. Jis juokauja, jog tai ne vienintelė gatvė, kurioje gyvena prokuroras, ir dar reikėtų paskaičiuoti, kuriame kaime jų gyvena daugiau.

Pasak bendruomenės nario, gyventojai kreipėsi į Registrų centrą, siekdami išsiaiškinti, ar Neries gatvė nėra kuo nors ypatinga, tačiau juridiškai ji tėra dar viena kaimo gatvė.

Anot D. Kvedaravičiaus, priimant sprendimus dėl gatvių tvarkymo, dalyvauja ir vietos bendruomenei atstovaujantys seniūnaičiai. „Paprastai balsuoja, sprendžia, ir tada tos gatvės kažkokiu būdu išsidalina per tas teritorijas. (…) Reiškia, kad bendruomenė taip buvo nusprendusi, kad reikia pradėti nuo šios asfaltavimo“, – teigia administracijos direktorius. Jis pažymi, kad kai buvo priimtas sprendimas asfaltuoti Neries gatvę, savivaldybėje dar nedirbo.

Trakų rajono savivaldybės atsiųstame paaiškinime nurodoma, jog remontuotinų kelių sąrašas yra sudaromas kasmet. „Seniūnijų seniūnai, aptarę su seniūnaičiais, bendruomenių atstovais bei atsižvelgdami į gyventojų prašymus ir kelio (gatvės) svarbą, pateikia objektų sąrašą darbams atlikti einamiesiems metams“, – rašoma Alfa.lt atsiųstame pranešime.

Liks be autobuso

Dabar tarp Neries upės ir magistralės gyvenantys žmonės bijo, kad liks ir be viešojo transporto. Ligšiol į Vosyliukų, Valų, Salų ir Moluvėnų kaimus užsukdavo 255 numeriu pažymėtas mikroautobusas, bet nuo ateinančių metų liepos sutartis su pervežimo paslaugas teikiančia įmone bus nutraukta.

Pasak vietos bendruomenės nario, Trakų rajono savivaldybė pranešė, jog sutartis nutraukiama, mat yra nuostolinga. Todėl gyventojai bandė kreiptis į Vilniaus savivaldybę, kuri pranešė, jog negali teikti susisiekimo paslaugų, kol nebus sutvarkyta infrastruktūra. Už jos sutvarkymą yra atsakinga Trakų rajono savivaldybė.

Pasak vietos gyventojo, čia nėra tvarkingai įrengtų viešojo transporto stotelių, jų apšvietimo, todėl žmonės transporto priversti laukti pavojingame kelyje. Šių stotelių vietovėje yra vos šešios.

„Mes esame Trakų rajono Dievo užmirštas kampelis, esame tarsi apendicitas kitoje pusėje magistralės. Trakai nelabai mums padeda, o Vilnius negali padėti“, – savo nusivylimą išreiškia bendruomenės narys.

Savivaldybės administracijos direktorius teigia, kad vietos valdžia šioje situacijoje balso neturi. „Jeigu prisimenu teisingai, tai mikroautobusas yra ne mūsų rajono, o važiuoja iš Vilniaus, ir ne mes nurodome verslininkams, kur važiuoti. Jie, matyt, pasiskaičiavę, kad jiems nelabai apsimoka tas maršrutas“, – sako D. Kvedaravičius. Šią mintį kartoja ir savivaldybės viešųjų ryšių specialistė Sigita Nemeikaitė.

Nedeklaruoja gyvenamosios vietos

Alfa.lt kalbintas regiono gyventojas nurodė, jog iš Valų ir Vosyliukų bei gretimų kaimų kasdien į Vilnių dirbti važiuoja bent 2 tūkstančiai žmonių. Tačiau D. Kvedaravičius teigia, jog pagal oficialią statistiką čia esančiose sodų bendrijose savo gyvenamąją vietą deklaravusiųjų yra gerokai mažiau.

„Kai bandome įvertinti gyventojų skaičius ir poreikį taisyti gatves, bandome įvertinti oficialios statistikos skaičius“, – teigia administracijos direktorius. Jei čia esančiuose namuose gyvenantys žmonės to nedaklaruoja, jų sumokami mokesčiai nepatenka į Trakų rajono savivaldybės biudžetą, todėl, pasak D. Kvedaravičius, nelengva rasti pinigų visiems regiono poreikiams.

„Pagal išgales tvarkome tą kelią. Keliai savivaldybėse yra pagrindinė nepasitenkinimo tema. Lėšos ribotos, o visi nori turėti gerą kelią, taigi visi ir pyksta“, – teigia jis.

Šaltinis: www.alfa.lt


Komentarai

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami video

Taip pat skaitykite